Ahad, 28 Jun 2009

air & amir

Dua tiga hari lepas kawasan perumahan dan kampung2 persekitaran ketiadaan air. waduh pak/buk, badan dah jadi macam orang minyak. asik asik pakai bedak jer...berpeluh. nak keluar membeli belah pun malas rasanya. kami yang "tidak ada apa apa" ni ok la kan? macamana yang baru jadi pengantin baru??? alaaa aku baru je makan kenduri anak kawan baik 2 tiga hari lepas.... alaaa... tak nak pk orang la. aku nak pk aku ni yang mandi sekali je pagi tadi. itu pun sebab ada sedikit air dalam tangki kecik kat atas bumbung tu. aku tanya JBA depa cakap ada paip pecah dekat pekan Tikam Batu. whoooosh kalau dah pecah tu takkan berhari hari kan? ntahlah mungkin paip pecah tu agak major. dulu JKR yang buat servis air ni tapi skg JBA. mungkin juga dulu paip masih elok masa berada ditangan JKR kan? nak tanya, korang kaau takder air, korang mandi dimana? tergamakkah korang mandi kat kolah masjid? tapi ada orang sanggup mandi tau.
ok lah dulu ya, aku nak pi tengok amir pulak. dia baru call dengan suara yang baik... so aku pun boleh cair... badan berminyak pun tak kisah kalau anak kita baik... jumpalagi. kang balik dari tengok amir, aku citer lagi ya...

Tiada ulasan: